12 Mayıs 2013 Pazar

SOSYAL MEDYA NEDİR?

Bireylerin internette birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar sosyal medyayı oluşturmaktadır. Karaköy’de hizmet vermeye başlayan Sosyal Medya Uzmanı, Tansu USLU ve Cankan Aktenk tarafından geçen ay kuruldu. Sosyal Medya Uzmanı, özel ofis açmak için yeterli bütçesi olmayan şirket veya kişilerin yönelik bir ofis alanı sunuyor.
Sosyal ağlar, bloglar, mikro bloglar, anlık mesajlaşma programları, sohbet siteleri, forumlar gibi insanların bir biriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan internet siteleri ve uygulamalar sayesinde internet kullanıcıları aradıkları ve ilgilendikleri içeriklere ulaşma fırsatına erişiyor. İlk bakışta bireyler veya küçük gruplar arasında gerçekleşen diyaloglar gibi görünsede, paylaşılan bilgi veya içerikle ilgilenen kişi sayısı oldukça hızlı ve fazla şekilde artıyor. Her ne kadar ekonomik bir çözüm sunsa da özel bir ofisten farkının olmadığını söyleyelim. Çalışma alanları, toplantı odaları, mutfak, sekreter, güvenli internet, printer gibi hizmetlerden Sosyal Medya Uzmanı müşterilerine sunulanlar arasında. Bunların yanı sıra ses geçirmeyen telefon kulübeleri, kilitli dolaplar, günün her saati çay ve kahve ikramının da mevcut olduğunu belirtelim.
İnternet kullanıcılarının olumlu ve olumsuz deneyimlerini internet ortamında paylaşmaları şirketler için fırsatları ve tehlikeleri beraberinde getiriyor.

SOSYAL MEDYA UZMANLIĞI ARTIK RESMEN BİR MESLEK

Son yıllarda sosyal medyanın hızla hayatın içine girmesi sonucu firma ve kişiler sosyal medyadaki yerini almak veya bulunduğu yeri korumak ve yükselmek için uzman kişilere ihtiyaç duymaya başladılar.
Girişimcilerin son zamanlardaki gözdesi paylaşımlı ofis alanlarında çalışmak olmaya başladı. İnternetin sağladığı iş imkanlarıyla beraber artan dışarıdan çalışma alanlarının örnekleri Türkiye’de de hızla artmaya başladı. Bu anlamda geçen ay kapılarını açan Sosyal Medya Uzmanı de paylaşımlı ofis alanlarından biri olarak hizmet vermeye başladı.
. Bu ihtiyacı karşılamak için yeni bir meslek doğdu. Sosyal medyadaki faaliyetleri yürütmek için işin uzmanı kişiler Sosyal Medya Uzmanı olarak mesleki etiketlerini aldılar. Nasıl mı? Türk Meslekler Sözlüğüne girmeyi başararak. Türk Meslekler Sözlüğünde;

Meslek kodu: 2432,06

Meslek Ana Grubu: Profesyonel meslek mensupları

Meslek Alt Ana Grubu: İş ve Yönetim ile ilgili profesyonel meslek mensupları

Meslek Grubu: Satış, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili profesyonel meslek mensupları

Meslek Birim Grubu: Halkla ilişkiler ile ilgili profesyonel meslek mensupları

Minimum Eğitim Düzeyi: Lisans

Meslek Tanımı: Sosyal medya ağlarında marka ve firma ya da şah hakkında konuşmaları takip eden ve sosyal ağlarda firma ve marka hakkında neler yazıldığını takip ederek buna uygun iletişim stratejisi belirleyen ve uygulayan kişidir. Şeklinde Sosyal Medya Uzmanlığı tanımlandı. Sözlükte ayrıca Sosyal Medya Uzmanının yani mesleğin görev alanı ve görevlinin yapacağı işlemler de tanımlandı.

Sosyal Medya Uzmanının Görev ve Sorumlulukları;

İşletmenin çalışma prensipleri doğrultusunda araç, gereç ve ekipmanları verimli bir şekilde kullanmaktır. İşçi sağlığı ve iş güvenliği kurallarına ve çevre koruma düzenlemelerine uyarak mesleki verimliğe uygun bir şekilde;

Sosyal medya araçlarını takip etmek.

Çalıştığı firma yetkililerini veya kişileri bilgilendirip strateji oluşturmak.

Sosyal medya mecralarında firmaya özel kampanya oluşturmak ve yürütmek. Sosyal Medya ağlarında bulunan takipçi sayılarını yükseltecek girişimlerde bulunarak iletişimi artırıcı fikirler bulmak.

Sosyal medya ağlarında başka kişilerce, bulunduğu firma hakkında, ürün hakkında, marka hakkında uygun olmayan içerik oluşturulduğunda bunları izlemek ve bilgilenmek.

Gerektiğinde uygun olmayan içerikler için müdahale etmek.

Blog açmak ve blogda içerik yayınlamak.

Rakiplerin sosyal medyada neler yaptığı hakkında bilgilenmek.

Ürün deneyimi hakkında çalışmak.

Mesleki alanda her türlü gelişmeyi takip ederek, yenilikleri uygulamak.

Sosyal Medya Uzmanının görev ve sorumluluk alanı içerisindedir.

Türk Meslekler Sözlüğü, Uluslararası Standart Meslek Sınıflama Sistemine (ISCO-88) göre sınıflandırma yapmaktadır. 2011 yılında bu sözlükte toplam 5019 meslek, iş ve unvan tanımı bulunmaktadır.

Hiç yorum yok: